Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Antropologia dźwięku w praktyce - podcasting

Antropologia dźwięku w praktyce - podcasting
Celem projektu "Antropologia dźwięku w praktyce - podcasting" jest stworzenie serii podcastów popularyzujacych wiedzę etnologiczną i antropologiczną. Projekt ma charakter dydaktczny oraz popularnonaukowy. W skład zespołu projektowego wchodzą osoby studiujące w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ. W trakcie trwania projektu zostaną zakupione dwa stanowiska multimedialne umożliwiające tworzenie oraz edycję nagrań dźwiękowych (tj. nagrania terenowe, słuchowisko, reportaż, wywiad). Oprócz tego osoby realizujące projekt zapoznają się ze sposobami popularyzacji nauki, gatunkami wypowiedzi radiowej, procesem tworzenia podcastów, technikami nagrywania i edycją nagrań. 

  • Blanka Błaszczak-Rozenbaum
  • Katarzyna Cieślik
  • Joanna Gruszczyńska
  • Agata Kokoryn
  • Marta Kopiec
  • Jan Kuśmierczyk
  • Magdalena Laszczka
  • Ewa Łapińska
  • Michał Marzec
  • Julia Nowak
  • Weronika Panek
  • Jakub Skucha
  • Łukasz Sochacki (opiekun zespołu)
  • Zuzanna Wysocka

dr inż. Agnieszka Defus

Pracuje w Centrum Promocji Nauki UJ. Prowadzi szkolenia z popularyzacji nauki.

dr Żaneta Kubic

Pracuje w Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius, prowadzi podcast "od a do ż - tak jakby podcast".

Ola Kuzemko

od 2015 roku jest Managerką projektów artystycznych. Od 2020 roku prowadzi podcast "sztuka robi" więcej o Ola Kuzemko

dr Rafał Mazur

W swojej działalności artystycznej łączy muzykę improwizowaną, nagrania terenowe, soundscape composition i instalacje dźwiękowe. W ramach projektu „Wielki Dźwięk nie brzmi” łączy aktywność dźwiękową z zagadnieniami poznawczymi. Twórca projektu „Audiosfera” w Domu Utopii – Międzynarodowym Centrum Empatii, gdzie m.in. prowadzi warsztaty słuchania. Pracuje nad autorskim projektem filozoficznym „Listening Philosophy” w którym stara się skonstruować ramy możliwego systemu myślowo-poznawczego wyprowadzonego ze sposobu funkcjonowania zmysłu słuchu i opisać cechy hipotetycznej kultury audiocentrycznej

Aparatura dydaktyczna wykorzystywana w realizacji projektu została finansowana przez

  • Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ,
  • projekt "Mobilne studio tworzenia i strumieniowania multimediów" (ze środków Inicjatywa Doskonałości - Uniwersytet Jagiellońskie),
  • projekt "Antropologiczna pracowania multimedialna" (ze środków Rektorskiego Funduszu Rozwoju Dydaktyki "Ars Docendi").